Meny

Vanliga frågor

HAR NI VERKLIGEN ÖPPET ALLA DAGAR UNDER SÄSONGEN?
Svar ja.Under högsäsong har vi öppet vanliga vardagar 10-18, Lördag, söndag och aftnar 10-16. Under mars och september månad har vi öppet alla dagar mellan 10-16.
Övriga året öppnar vi gärna upp efter överenskommelse.

HUR KAN JAG BETALA HOS ER?
Hos oss kan du betala med de vanligaste bank- och kreditkorten, kontant eller genom delbetalning via re:member.

VEM KAN ANSÖKA OM DELBETALNING VIA RE:MEMBER?
Du som har:
- fyllt 20 år
- en årsinkomst på minst 110.000
- en anställning/pension eller egen rörelse
- Inte har någon betalningsanmärkning

FAKTURERAR NI?
Svar nja. Vi har tyvärr några dåliga erfarenheter av obetalda fakturor. I dagsläget fakturerar vi därför enbart kommun, landsting och företag som vi har tidigare positiv erfarenheter av samt större etablerade företag. Ni andra är välkomna att betala med företagskortet.

SÄLJER NI PRESENTKORT?
Svar ja. De köps på plats till valfritt värde. Om du vill att vi skickar ett presentkort till dig eller en jubilar, så kontaktar du oss först via telefon 0512-24025. Presentkortet är giltligt under ett års tid.

JAG VILL KOMPLETTERA EN VARA JAG TIDIGARE KÖPT HOS ER (eller hos en kollega i branchen).
Den här kommunikationen sker lättast per mail. Ta ett kort på den vara du letar efter. Berätta när den är köpt, var den är köpt, om du ser några leverantörsloggor etc. Om det rör sig om t.ex. ett bord behöver du även skicka med önskade mått.

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Vår vision är att det som finns i vår utställning ska finnas för omgående leverans.
I de fall vi behöver beställa hem en vara brukar snittiden vara cirka 2 veckor, men den kan vara både kortare och längre, beroende på vilken leverantör det gäller och hur deras lagerstatus ser ut.

HAR NI HEMLEVERANSER?
Ja. Vi kan ombesörja hemleveranser i närområdet.

HJÄLP! JAG HAR ÅNGRAT MIG.
Vi har öppet köp i 14 dagar, med start från datum på kvittot. Öppet köp gäller inte på varor med nedsatt pris och vi tar inte tillbaka varor som använts, har varit monterade, eller som saknar orginalförpackning.

Grrr! JAG ÄR INTE NÖJD!
Du kan hjälpa oss att snabba på reklamationshanteringen genom att direkt skicka ett mail till reklamation@asensommarmobler.se 
1) Bifoga ett tydligt kort där skadan syns. 
2) Bifoga ett foto där hela produkten syns.
3) Ta ett kort på kassakvittot.
4) Beskriv vad du är missnöjd med.
5) Berätta hur du helst vill att vi kontaktar dig.

Om du tycker det är svårt med bildöverföringen, så lyfter du luren och ringer 0512 24025, och så hittar vi en lösning.
Ring alltid innan du sätter dig i bilen. Sannolikheten att vi har t.ex. en lös saknad skruvsats på vårt lager är ganska liten.

KAN JAG VÄLJA MÖBLER HOS ER PÅ HÖSTEN, MEN HÄMTA DEM FÖRST NÄR ALTANBYGGET ÄR KLART?
Svar ja. Mot en handpeng reserverar och förvarar vi möbeln åt dig. Vi finns tillgängliga hela vintern för avhämtning och vill att möbeln senast är avhämtad den 1 mars under nästa år.

FINNS NI NÅGON ANNANSTANS?
Nej. vi finns bara i Åsenkorset utanför Vara, och säljer inte våra produkter från en lastbil.